Ζντούπ!
Οὐρανόθεν ἐρρίφθην ἐπὶ γῆς!
Κι ἔμεινα ἐκστατικὸς ἐκ τοῦ θαύματος τῆς ὑπάρξεως!
Πῶς δηλαδὴ ὑπῆρχον;
Διατί;
Πόθεν;
Ὑπῆρχον πράγματι;
Τί ἦτο ἡ ὕπαρξις;
Πῶς αὕτη κατέστη δυνατή;
Τί ἤμην πρὶν ὑπάρξω· καὶ τί μετά;
Καὶ τί θὰ ἤμην ἐὰν δὲν ὑπῆρχον τώρα;
Καὶ ἐγνώριζον ὅτι ἡ ἀπάντησις εἰς τὰ ἀνωτέρω ζητήματα ὑπῆρχεν πρὶν ἐγερθοῦν αὐτά, ὑπάρχει καὶ ἐμφανίζεται ὡς τὰ ἐρωτήματα τὰ ἴδια, καὶ θὰ ὑπάρχει ἀφοῦ παύσουν νὰ ἔχουν αὐτὰ ἰσχὺν καὶ νόημα.
Κλίνας τὴν κεφαλὴν εἶδον ἔκπληκτος τὸ σῶμα μου: ἦτο γυμνόν, στιβαρόν, μαλλωτόν[1] καὶ μετρίου μᾶλλον ἀναστήματος. Λαβὼν ἐν τῇ παλάμῃ τὸ πέος, περιεργάσθην αὐτό· ἦτο βαρύ, μελανόμορφον, ἁδρομερὲς ὡς κωνάριον[2], ἐλαστικὸν ὡς πρὸς τὴν ἀφήν, ἔχον οὖλον[3] τρίχωμα. Καθ’ ὅλας τὰς ἐνδείξεις ἤμην ἀνὴρ πεντήκοντα -κατὰ τὸ μᾶλλον ἢ ἧττον[4]- ἐτῶν.
Ἔφερον πῖλον τύπου bowler ἐπὶ κεφαλῆς, βερνικωτὰ ὑποδήματα, καὶ περιπόδια μετὰ κνημοδετῶν[5]. Εἰς τὸν ἀριστερὸν βραχίονα εἶχον δεδιπλωμένα τὰ ἐσώρουχά μου, ὑποκάμισον, κοστούμι, ἐκράτουν δὲ καὶ ἀλεξίβροχον[6].
Ἠσθάνθην ἐντροπὴν διὰ τὴν γυμνότητά μου. Ἦτο βεβαίως Αὔγουστος μήν, ὁ καύσων ἀσφαλῶς ἀφόρητος, ἀλλὰ ἐν οὐδεμίᾳ περιπτώσει ἐδικαιολογούμην νὰ κυκλοφορῶ γυμνὸς ἀνὰ τὰς ὁδοὺς καὶ τὰς ῥύμας τῆς πόλεως. Ἐκοίταξα ἀνήσυχος γύρω καὶ διεπίστωσα ὅτι εὑρισκόμην ἐπὶ τῆς μικρᾶς, γραφικῆς place de Furstenberg τῆς πόλεως τῶν Παρισίων. Εὐτυχῶς ἐκείνην τὴν μεσημβρινὴν ὥραν ἡ μικρὰ πλατεία ἦτο ἔρημος. Ἐκοίταξα πρὸς τὴν κατεύθυνσιν τῆς rue de l’ Abbaye· οὐδείς. Ἐκοίταξα καὶ πρὸς τὴν ἀντίθετον, ἐκείνης τῆς rue Jacob· μηδείς. Τὰ καταστήματα ἦσαν κλειδωμένα καὶ τὰ ἐξώφυλλα τῶν παραθύρων κεκλεισμένα· ἀλλὰ ὑπωπτεύθην ὀπίσω ἀπὸ τὰς περσίδας παιδικοὺς ὀφθαλμοὺς παρατηροῦντας μὲ φιλοπαίγμονα διάθεσιν τὸ πέος μου.
Ὁ ἥλιος μὲ συνέθλιβεν διὰ τῶν πυριφλεγῶν πελμάτων του. Ἱστάμην ἐκεῖ ἀμήχανος, ἄεργος, ἀπορῶν τί κάμνω ἐπὶ τῆς γῆς, διατί ζῶ, ‘chi sono io, chi sono gli altri’[7]. Ἐδίψων· καὶ ἡ δίψα ἐκείνη δὲν ἐκορρένετο δι’ ὕδατος ἀλλ’ ἦτο δίψα μεταφυσική, δίψα δι’ ἐκεῖνον τὸ ἄγνωστον τὸ ὁποῖον ἀπώλεσα ἀποκτήσας σῶμα καὶ ὕπαρξιν. Ἐσπόγγισα διὰ μανδηλίου τὸν ἱδρώτα ἐκ τοῦ κατερύθρου προσώπου μου. Ἐν τῇ ἄκρᾳ σιωπῇ, μοναδικὸς παρήγορος ἦχος, ὁ ἀσθενής, κελαρυστὸς ἦχος πίπτοντος ὕδατος μικρᾶς τινος κρήνης τῆς πλατείας.
Ἤκουσα τότε ὀπίσω μου εἰρωνικὸν γέλωτα παιδίσκης καὶ τὰκ-τὰκ-τάκ! κρότον δρομαίων βημάτων πλησιάζοντα. Δι’ αὐθορμήτου κινήσεως ἀπέκρυψα διὰ τῶν παλαμῶν τὰ γεννητικά μου ὄργανα κι ἐστράφην.., πλὴν ὅμως παιδίσκην – σᾶς ὁρκίζομαι, οὐκ εἶδον! «Marfa! Marfa!» ἤκουσα φωνὴν φωνάζουσαν τὸ ὄνομα αὐτῆς. Τὰ βήματα ἔκαμαν δύο κύκλους γύρω μου καὶ ἐν συνεχείᾳ ἀπεμακρύνθησαν τῆς ἐντάσεώς των ἐξασθενουμένης, ἕως ὅτου ἔπαυσαν νὰ ἠχοῦν, ἐπικρατησάσης σιγῆς τάφου.
Ἤρχισα νὰ ἐνδύομαι τὸ ὑποκάμισον ὅταν αἴφνης, κρρρ..! τριγμὸς ἠκούσθη, καὶ τὸ κιγκλίδωμα τῆς ἁψιδωτῆς θύρας τοῦ ἔναντι ἀναγεννησιακοῦ κτιρίου τῆς rue Abbaye, ἤνοιξεν βραδέως καὶ ἐνεφανίσθη ἐπὶ τοῦ κατωφλίου μέγας ὄρνις –στρουθοκάμηλος τὸ εἶδος!
Τὸ βασιλικὸν πτηνὸν κατελθὸν μεγαλοπρεπῶς τὰς πέντε βαθμίδας τῆς κλίμακος κατευθύνθη πρὸς τὸ μέρος μου καὶ πλησιάσαν εἰς ἀπόστασιν πέντε περίπου μέτρων, ἐστάθη μὲ μετέωρον πόδα, κοιτάζον μὲ αὐταρχικόν, βλακῶδες βλέμμα.
Ἱστάμην ἀσάλευτος καθηλωμένος ὑπὸ τῶν διαπύρων ἀκτίνων τοῦ ἡλίου αἵτινες μὲ διεπέρων ἐκ τῆς κορυφῆς τῆς κεφαλῆς ἕως τῶν πελμάτων ὡς ὀβελίαν. Ἐγνώριζον βεβαίως ὅτι τὰ φαινόμενα ἀπατοῦν· ἀλλὰ διὰ πρώτην φορὰν μοῦ ἐδημιουργήθη ἡ ὑπόνοια ὅτι ἡ συνείδησις, –τοῦτο τὸ φαινόμενον τῶν φαινομένων– ἐλάμβανεν πληθώραν μορφῶν καὶ αὐτηπατᾶτο ἀντιλαμβανομένη τὰ ἰδικά της σχήματα ὡς δῆθεν ἐξωτερικήν, ἀντικειμενικήν, ἀνεξάρτητον ἀπὸ αὐτὴν πραγματικότητα... Αἰφνιδίως τὸ ἠλίθιον πτηνὸν ἐξέβαλεν ὀξεῖαν, πολεμικὴν κραυγὴν καὶ τινάσσον τοὺς πτέρυγας μοῦ ἐπετέθη ἄνευ λόγου καὶ αἰτίας. Φυσικῷ τῷ λόγῳ ἐτράπην εἰς ἄτακτον φυγήν.
Παρουσίαζον γελοῖον θέαμα καταδιωκόμενος ὑπὸ στρουθοκαμήλου, τρέχων ἡμίγυμνος πρὸς τὴν ὁδὸν Cardinale, ὅταν ἤρχισαν νὰ πίπτουν στὰκ-στὰκ-στάκ! σταγόνες οὐχὶ συνήθους βροχῆς, ἀλλ’ ἀμαυραί, στιγματίζουσαι τὰς λευκὰς πλάκας τῶν πεζοδρομίων, κηλιδώνουσαι τὰ φυλλώματα τῶν δένδρων, σπιλώνουσαι τὰς προσόψεις τῶν κτιρίων, ἀμαυρώνουσαι ταχέως τὴν πόλιν ὁλόκληρον. Ἔκπληκτος ἐκ τοῦ παρὰ φύσιν φαινομένου ἔσπευσα νὰ προφυλαχθῶ τόσον ἐγώ, ὅσον καὶ τὸ πτηνόν, ὑπὸ τοῦ ραβδωτοῦ, πρασίνου καὶ λευκοῦ, ὑφασματίνου στεγάσματος –κοινῶς τέντας- τοῦ ἐστιατορίου ‘La Santé par l’ Alimentation’ κειμένου εἰς τὴν συμβολὴν τῶν ὁδῶν Cardinale καὶ de l’ Abbaye.
Ἐξετάζων διὰ τοῦ δείκτου σταγόνα τινὰ διεπίστωσα ὅτι ἦτο μελάνη! Ἤκουσα τότε θρόισμα γραφίδος ἐπὶ χάρτου οὐρανόθεν, καὶ ἀναβλέπων, στάκ! κηλὶς μελάνης ἐπέπεσεν ὡς φώτησις ἐπὶ τοῦ μετώπου μου. Αἴφνης εἶχον τὴν παράξενον ἐπίγνωσιν ὅτι ἐγὼ καὶ ὁ κόσμος λέξεις εἴμεθα τὰς ὁποίας μυστηριώδης, ἀόρατος χεὶρ συγγράφει, διηγουμένη τὸν μῦθον τῆς ζωῆς καὶ τοῦ κόσμου.
[1] μαλλιαρό
[2] χοντροκόμματο σαν κουκουνάρα
[3] σγουρό
[4] λίγο-πολύ
[5] κάλτσες με καλτσοδέτες
[6] ομπρέλα
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου